هدایت تحصیلی
يك ضربالمثل نادرست ميگويد : "اگر به اندازه كافي تلاش كنيد، ميتوانيد به ھر كسي كه ميخواھيد تبديل شويد"
من ھم مانند بسياري از مردم در دوران جواني اين ضربالمثل را باور داشتم .مانند ھزاران نوجوان ديگر، بخش عمدهاي از دوران نوجوانيام با سعي و تلاش براي اينكه به يك "مھندس "تبديل شوم سپري شد .روزانه 3 تا 4 ساعت كلاس ھاي جبراني رياضيات مي رفتم .والدينم تابستان ھر سال مرا به كلاس ھاي تقويتي مي فرستادند و به ھر طريق ممكن در تلاش بودم تا ضعف رياضيات خود را رفع نمايم .بعد از آنكه بيش از 3 سال، تمام تلاش خود را به كار گرفتم، حتي موفق نشدم در مسابقات رياضي مدرسه خودمان رتبه رضايت بخشي را به دست بياورم .

ارزیابی و سنجش استعداد
آگاهی از ظرفیت ها و استعدادهای فردی
شناخت رشته های تحصیلی
آگاهی از محتوا، توانایی های لازم برای تحصیل در رشته های متنوع
انطباق فرد با رشته های تحصیلی
تعیین مناسب ترین رشته تحصیلی با توجه به استعداد و علایق فرد
فرایند اصلی مراحل ارزیابی
‘’
اعتقاد به ضربالمثل "ميتوانيد ھر چه ميخواھيد بشويد" .باعث رشد ما نخواھد شد .ھمه روزه، سناريوھاي مشابھي در محيطھاي تحصيلي اتفاق ميافتد .
حتي از آن نااميدكنندهتر اين است كه چگونه تمركز ما بر نقاط ضعف در خانه يا كلاس درس بر افراد تاثير منفي ميگذارد .ما در تحقيقات خود دريافتيم كه در تمام فرھنگھا اكثريت قريب به اتفاق والدين بيشترين زمان و توجه دانشآموزان را براي تقويت ضعيفترين درس وي صرف ميكنند .پدران و مادران و آموزگاران به جاي آن كه وقت زيادي از زمان فرزندان را در حوزهھاي توانايي و توانمنديھاي برتر آنھا صرف كنند، بر نقاط ضعف آنھا تمركز ميكنند .
ين موضوع شايد براي گروھي از ما كه با اين تصور اشتباه بزرگ شدهايم كه ميتوانيم به ھركسي كه ميخواھيم تبديل شويم، به صورت ديدگاھي جديد و بدعتآميز به نظر برسد .
با اين حال واضح است كه افراد خاصي توانايي بيشتري را براي موفقيت در برخي حوزهھا دارند و كليد رشد انسان اين است كه خود را بر اساس آنچه كه ھست پرورش دھد .
با اين مقدمه چنانچه ميخواھيد در زمينه تحصيلي ، استعداد خود را شناسايي كنيد متناسب با مقطع تحصيلي خود يكي از دو لينك زير را انتخاب نماييد.
شناخت درست و صحیح از خود و گرفتن تصمیمات درست
کاهش خطا های چشمگیر در تصمیم گیری های مربوط به انتخاب
شناسایی پتانسیل های بالقوه افراد
تشخیص اهداف و نیاز های آموزشی برای پیشرفت
هدایت تحصیلی (دانش آموزان پایه ھشتم و نھم /کنکوری ھا)
ارزیابی، سنجش استعداد و توسعه افراد و کارکنان سازمانها با استفاده از نسل چهارم ابزارهای ارزیابی و مبتنی بر رویکرد داده محور (Data Driven) و نسل جدیدی از رویکردهای تلفیق و یکپارچه سازی نتایج (هوشمند و الگوریتم پایه) که مبتنی بر آخرین بانک های اطلاعاتی مشاغل و رشته های تحصیلی است و منجر به ایجاد سامانه جامعی برای شناخت و مشاوره به افراد، خانواده و سازمانها شده است.
ورژن : 1.1.2
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱/۱۷
ساعت انتشار : ۲۲:۲۹:۰۴
,, تمام حقوق این وبسایت متعلق به موسسه نیمرخ می باشد ''